Hallå Ida Warg, kan man kalla dig för ett blogg- och träningsfenomen?


Hallå Ida Warg, kan man kalla dig för ett blogg- och träningsfenomen?

”Det kan man göra. Jag har bloggat i sex år och började träna när jag var fem år. Jag är nu 28, så det är några år.”

Du är en av Sveriges största bloggare, vad får du för feedback av dina läsare?

”Jag får mycket feedback från mina läsare varje dag. De skriver att jag har hjälpt dem med sin träning, att gå ned i vikt, med deras krångliga mage eller att komma ur ätstörningar. Det är därför jag bloggar.”

Lever du på din blogg?

”Ja, det gör jag.”

Du lägger bland annat upp veckans utmaning. Hur mäter du mottagandet?

”Den är jättepopulär. Den kommer upp kl 7 på måndagar, och någon gång när jag har varit ute och rest så har tidsinställningen för utmaningen inte fungerat. När jag vaknar en halvtimme senare så efterlyser läsare veckans utmaning, och då är de på väg till gymmet. Folk kan ibland bli arga när den inte kommer upp i tid.”

Jag har hört att du är personlig tränare för en hund, stämmer det?

”En nära vän till mig har fått barn, så hunden får inte lika långa promenader, och den har blivit överviktig. Vi bor nära varandra. Hunden är här nu och jag har motionerat den halva dagen. Han ligger helt däckad här på golvet nu.”

Vilka anlitar dig som personlig tränare?

”Det är mina läsare, jag får mejl varje dag. Men jag jobbar inte som personlig tränare just nu åt enskilda personer. Jag kör mina ”boot camps” och träningsresor, till exempel en till Thailand, och kanske en till under våren.”

Vad är målet med din egen träning?

”Just nu har jag inget solklart mål. Jag vill gå upp lite i vikt och bli starkare under våren.”

Hur ofta tränar du på en vecka?

”Jag tränar styrketräning tre, fyra gånger i veckan. Jag kör yoga varje dag och sedan vardagsmotion som promenader.”

Vilken kost äter du?

”Jag äter glutenfritt och nästan helt mjölkfritt. Jag försöker äta 80 procent bra mat och 20 procent vad jag vill.”

Tar du några kosttillskott?

”Jajamen, från Holistic rakt igenom. Jag använder mig av chlorella, LactoVitalis, Cellenzym, zink, magnesium,
aloe vera, glutamin och Inflamino.”

Vad gör du om du är trött och inte har någon lust att träna?

”Då vilar jag. Jag lyssnar alltid på kroppen.”

Text: Daniel Atterbom
Foto: Privat

Det här inlägget postades i Artiklar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.