Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om beställning.
Holistic säljer produkter inom hälsa och livsstil till privatpersoner i Sverige. För att handla utan målsmans godkännande måste du ha fyllt 18 år och inneha en giltig svensk ID-handling.
Du är välkommen att kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se vid frågor om din beställning eller om våra produkter.
Fraktkostnaden anges i kassan när du gjort ditt leveransval.
Om du inte får rabattkoden att fungera, kontakta oss på 0141-69 90 00 eller info@holistic.se, innan du lägger din order. Rabatter kan inte ges i efterhand.
I dagsläget erbjuder vi inte möjligheten att beställa till utlandet.
Kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se så hjälper vi dig att annullera din beställning. Detta är endast möjligt om din order ännu inte packats och utlevererats av vårt lager.
Om din order har hunnit packas och utlevereras begär vi ditt paket i retur från ditt utlämningsställe.
När din beställning har annullerats får du ett mail från oss och eventuell återbetalning från Klarna påbörjas.
Kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se så hjälper vi dig.
Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka alla produkter i din beställning.
I den leveransbekräftelse som skickas till dig efter att din order är packad och utlevererad av oss står det vilka produkter som eventuellt inte kunnat skickas. Vid delleverans uppdateras köpet hos Klarna som ser till att din betalning korrigeras.
Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.
Vi har inte någon möjlighet att skicka ut en ny sms-avisering till dig eftersom dessa administreras av vald speditör via ditt utlämningsställe. Du kan enkelt hämta ut ditt paket med hjälp av det spårningsnummer som står i leveransbekräftelsen som vi skickat till din e-post i samband med beställning.
Om du inte har fått någon leveransbekräftelse kontaktas vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om betalning.
I samarbete med Klarna erbjuder vi betalningsmetoderna Betala direkt med betalkort eller Swish, Betala senare (30 dagars faktura) och Delbetalning (6/12/24/36 månader) genom deras betallösning Klarna Checkout.
När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även Klarnas villkor.
När du väljer betalningsmetoden Betala senare gör Klarna en kreditupplysning. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. Om kredit inte beviljas kommer Klarna att erbjuda betalningsmetoden Betala direkt.
När du har frågor om din betalning kontaktar du Klarna. Besök gärna www.klarna.se eller kontakta deras kundservice.
Vid val av betalningsmetoden Betala senare förbinder du dig som kund att betala inom utsatt tid (30 dagar). Om betalning sker efter förfallodatum kan det leda till dröjsmålsavgifter.
För mer information eller frågor om Klarnas betalningsvillkor besök gärna www.klarna.se eller kontakta deras kundservice.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om leverans.
Vi samarbetar med PostNord, Airmee och Early Bird.
Vi erbjuder följande leveranssätt:
PostNord MyPack vilket innebär att ditt paket skickas till närmaste utlämningsställe och du får en sms-avisering från PostNord när det finns att hämta. Du kan välja önskat utlämningsställe själv via PostNords app så snart de mottagit ditt paket.
Airmee Standard som erbjuder hemleverans mellan kl 17:00-22:00. Paketet skickas normalt samma dag och alla ordrar som beställs innan 13:00 levereras dagen efter.
Airmee plockar upp ditt paket från vårt lager och du blir då meddelad via SMS med en spårningslänk. Via spårningslänken fyller du i eventuell portkod portkod eller annan info som kan hjälpa budet att dela ut ditt paket.
Early Bird Postlådepaket levererar ditt paket hela vägen till din brevlåda innan kl. 07:00 i samband med att morgontidningen delas ut. (Större försändelser lämnas vid dörren eller brevlådan)
Via Earlybirds spårningslänk kan du se status på ditt paket medans den är på väg hem till dig.
Vilket leveransval som är aktuellt för just dig syns i kassan efter att du skrivit in ditt postnummer. Dina valmöjligheter samt leveranstid kan skilja sig lite beroende på vart i Sverige du bor.
Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning till att din order lämnar vårt lager. När paketet har lämnat lagret övergår leveransansvaret till PostNord, Airmee eller Early Birg beroende på ditt leveransval. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.
När din order är packad och utlevererad av oss skickas en leveransbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställning. I din leveransbekräftelse får du en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans.
Kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se så hjälper de dig.
Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 14 dagar. Om du inte har hämtat ut ditt paket inom den tidsfristen skickas det i retur till oss. Du är då välkommen att göra en ny beställning.
Paket som inte hämtats ut i tid omfattas inte av ångerrätten.
Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med aktuellt fraktbolag för att få information om din leverans.
Besök gärna företagets hemsida eller kontakta deras kundservice.
Om du däremot vill häva ditt köp på grund av leveransförseningar, kontaktas vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om ångerrätt och retur.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.
Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.
Ångerrätten gäller inte om du har brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten.
Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.
I ditt paket så medföljer ett returformulär samt en returfraktsedel. Fyll i formuläret och lägg med det i ditt paket.
Returetiketten klistrar du sedan fast på ditt paket och lämnar in det hos PostNord, oavsett vilken transportör du valde vid leverans.
Om du inte har kvar denna fraktsedel så vänligen kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se med följande information så att vi kan skicka dig en ny.
Vi ber dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vid retur är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.
Nej, vi erbjuder dig som kund fria returer.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om reklamation.
Om ditt paket har synliga skador ber vi dig att inte kvittera ut det hos utlämningsstället eftersom ansvaret ligger hos speditören så länge du inte kvitterat ut paketet.
Be utlämningsstället notera skadan på fraktsedeln och dokumentera sedan skadorna med foton där fraktsedeln är tydligt synlig. När du gjort detta vill vi att du ber utlämningsstället skicka paketet i retur och att du skickar in en reklamation till oss via mail. Inkludera ordernummer, foton och en beskrivning av skadan. Reklamationer som inkommer efter fem arbetsdagar kommer inte att accepteras.
Är ditt paket skadat vid leverans av Airmee eller Early Bird så vänligen kontakta fraktbolagets kundservice direkt. Skicka sedan in en reklamation till oss via mail där du inkluderar ordernummer, foton och en beskrivning av skadan.
Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit bort emballaget ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig.
Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.
Din rätt till reklamation förutsätter att du så snart som möjligt efter mottagen leverans kontaktar vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se och anger följande uppgifter:
Observera att Holistic har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.
Kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se för att göra din reklamation. Vi behöver följande uppgifter från dig för att kunna hantera din förfrågan:
Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Holistic har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.
Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om prenumeration.
En prenumeration låter dig automatiskt få dina favoritprodukter levererade till dig regelbundet, utan att du behöver lägga en ny beställning varje gång. Du kan välja frekvensen för leveranserna, och vi sköter resten!
När du hittar en produkt som du vill prenumerera på, välj alternativ för din önskade prenumeration, välj hur ofta du vill ha produkten levererad (varje månad, varannan månad eller var tredje månad), och slutför köpet som vanligt. Vi levererar sedan produkten till dig med den valda frekvensen.
Du kan enkelt hantera dina prenumerationer via ditt konto på vår hemsida. Logga in och gå till "Prenumerationer". Där du kan sedan ändra antal förpackningar i din leverans, leveransfrekvens, pausa eller avsluta prenumerationen.
Absolut! Om du vill göra ändringar i produkten som du prenumererar på, logga in på ditt konto och gå till "Prenumerationer" under Mina sidor. Här kan du ändra antal förpackningar men även leveransfrekvensen.
Vid frågor eller funderingar så kontakta vår kundservice så hjälper de dig.
Ja, om du behöver en paus kan du enkelt hoppa över en leverans eller pausa din prenumeration för en viss period via ditt konto. Logga in på Mina sidor och gå till ”Prenumerationer”.
Ja, du kan avbryta din prenumeration när som helst utan några extra kostnader. Avbryt bara via ditt konto, så slutar vi att skicka produkterna till dig.
Vi skickar alltid en leveransbekräftelse via mail när din nästa order skickas från vårt lager, så att du är medveten om att den är på väg. Du kan också se alla kommande leveranser på Mina sidor.
Ja! Som kund får du 10% rabatt på de varor som du väljer att prenumerera på. Det är vårt sätt att säga tack för att du är en lojal kund.
Om en produkt du prenumererar på är slut i lager vid tidpunkten för din leverans, meddelar vi dig om förseningen och prenumerationen pausas tillfälligt. Produkten levereras så snart den är tillgänglig igen.
Ja, du kan välja att ge bort en prenumeration till någon annan. Vid beställningen anger du bara mottagarens leveransadress i stället för din egen.
Om din betalningsmetod ändras eller upphör att gälla, vänligen uppdatera din betalningsinformation i ditt konto för att undvika avbrott i din prenumeration.
Nej, det finns inga dolda avgifter. Du betalar endast för produkten och den valda leveransfrekvensen.
Din prenumeration kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra kurser.
Du anmäler dig till en kurs genom att klicka in på länken ”Anmäl dig här” under den aktuella kursen när du är inne på vår utbildningssida. Fyll i dina aktuella uppgifter och när det är klart så kommer du att få en bekräftelse av oss via mejl.
Du kan anmäla dig fram till 24 timmar innan kursstart.
Du avbokar dig från en kurs genom att kontakta vår kursadministration på mail kurs@holistic.se. Uppge ditt namn och den e-postadress som du gav oss vid anmälan så skickar vi en avbokningsbekräftelse till dig.
Sista avbokningsdag är en vecka innan kurstillfället.
Observera att du vid för sen eller utebliven avbokning av kostnadsfria kurser debiteras 150 respektive 300 kr exklusive moms. Vid för sen eller utebliven avbokning av kostnadsbelagd kurs återbetalas inte kursavgiften.
Kontakta vår kursadministration på kurs@holistic.se så hjälper de dig. Anmälningar som inkommer efter sista anmälningsdagen placeras i en reservlista och du som kund kontaktas av vår kursadministration om det är så att det blir en plats ledig på kursen.
Kontakta vår kursadministration på kurs@holistic.se så hjälper de dig. Vi kan erbjuda dig att delta på kursen ett annat datum om den hålls vid flera tillfällen.
Holistic förbehåller sig rätten att ställa in kurser vid exempelvis lågt deltagarantal eller andra omständigheter. I dessa fall står inte Holistic för deltagarnas eventuella egna omkostnader.
Här hittar du svar på allmänna frågor.
Du är välkommen att kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mail info@holistic.se vid frågor om din beställning eller om våra produkter. Vi får tyvärr inte ge personlig rådgivning utan rekommenderar dig då att ta kontakt med en näringsterapeut eller din läkare.
Vi värnar om att våra kunder ska få hela och rena produkter vid leverans. Vi använder därför en del fyllnadsmaterial i våra paket för att kunna säkerställa att ingen produkt skadas under transport.
Fyllnadsmaterialet som vi använder är miljöanpassat för att göra ett så litet avtryck som möjligt. Vi arbetar kontinuerligt med att skapa så hållbara lösningar som möjligt.
På holistic.se hittar du samtliga produkter i vårt sortiment men vi rekommenderar annars att du handlar där det fungerar allra bäst för dig! Vi är glada om vi kan bidra till bra kunskap inom hälsa och inspiration och guidar gärna om du har några frågor.
De som använder Holistics produkter ska uppleva kvaliteten på dem som den högsta på marknaden. Vi kompromissar inte utan jobbar hårt för att ta fram bästa möjliga mix av ingredienser, sammansättning och kvalitet. Kvalitet genomsyrar alla våra beslut, inte minst ska våra kunder kunna lita på att produkten är värd sitt pris (kvalitet kostar som det kostar, varken mer eller mindre).
Vi erbjuder våra kunder ett medlemskap i Holistic Club. Som medlem får du specialanpassad information och erbjudanden för just dina behov.
På ditt konto samlas all din information på ett ställe, och du får tillgång till unika klubberbjudanden och förtur till våra kampanjer. Det är vårt sätt att tacka dig för att du väljer att fortsätta med våra produkter och tjänster.
I välkomstbrevet, som kommer inom en timme från att du verifierat din mailadress, får du dessutom en rabattkod som ger dig 20% på din första order.
Bli medlem här: Holistic Club
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om vårt ambassadörsprogram.
I Holistics ambassadörsprogram i appen Club finns det i dagsläget 4 olika klubbar du kan söka till. Är det så att du passar in i flera klubbar kan du ansöka till fler.
Hälso- & träningsproffs
Denna klubb är för dig som arbetar med hälsa på ett eller annat vis, exempelvis som PT, yogalärare, näringsterapeut eller naprapat.
Content creator
Denna klubb är till för dig som gillar att skapa content och som tror att du kan skapa fint content som matchar Holistics varumärkesestetik. Du behöver inte vara duktig på både rörligt och foto men det är helt klart en bonus.
Lojala kunder
Denna klubb är till för dig som är en trogen kund hos Holistic och som älskar en eller flera av våra produkter samt vårt varumärke.
High-reacher
Denna klubb är till för dig som har många följare, och/eller högt engagemang bland dina följare, i dina egna sociala kanaler.
Du behöver genomföra följande steg för att ansöka om att bli ambassadör för Holistic:
Nu är det bara att invänta ett godkännande. Lycka till!
För att kunna få tillgång till att appen har att erbjuda behöver du koppla dina sociala kanaler. Detta behöver du göra för att vi ska kunna följa statistik och engagemang på det innehåll ni laddar upp.
Följ dessa steg för att koppla dina sociala kanaler:
Så där, nu är du klar!
För att kunna få tillgång till att appen har att erbjuda behöver du verifiera att du är du i appen. Se till att ha en giltig identifikation som körkort, legitimation eller pass nära till hands när du gör detta.
Följ dessa steg för att verifiera dig:
Så där, nu är du klar!
Så här gör du för att skapa en personlig rabattkod:
Så, nu kan du sprida din personliga rabattkod på holistic.se till ditt nätverk av vänner, familj, följare och kunder och få avkastning för köpen som genomförs. Glöm inte bort att hålla koll på giltighetstiden för rabattkoden.
Grattis, nu är du ambassadör för Holistic.
Det du kan göra nu är att:
Ju mer du engagerar dig i uppdragen och i att få ditt nätverk till att använda din rabattkod, desto större blir belöningen tillbaka. Lycka till!
Fördelarna med att bli ambassadör är att du genom att sprida ordet om oss har chans till att:
Tekniska problem anmäler du i appen Club genom följande steg:
Vad behöver du? Vi har vitaminer, mineraler och kosttillskott för alla typer av behov.