Bli medlem och få 20% rabatt på ditt första köp
Holistic logotype
Tillagd i varukorgen
Till kassan
Inloggning krävsFör att påbörja en prenumeration hos oss så behöver du vara medlem i Holistic Club. Det är helt kostnadsfritt.
Holistic /Kundservice /Köpvillkor

Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Här hittar du information om våra köpvilkor.

Följande köpvillkor gäller vid alla beställningar som görs hos Holistic Sweden AB (org. 556603-0200) via holistic.se.


Holistic erbjuder kunskap och produkter inom hälsa och livsstil som hjälper människor att må bättre och att fortsätta utvecklas. Det gör vi genom att alltid sätta kunskap i huvudrollen och aldrig kompromissa med kvaliteten i det vi gör, oavsett om det gäller våra produkter eller våra kurser.


Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen. Holistic säljer produkter till privatpersoner i Sverige och för att handla utan målsmans godkännande måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling.

Beställning

Beställningar görs via vår hemsida holistic.se. I samband med att du genomför din beställning godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.


Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans. Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.


Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mejl info@holistic.se.

Fraktkostnad

Fraktkostnad kommer beräknas i kassan beroende på vilken leveransalternativ du valt. Fri retur gäller för alla leveranser under förutsättning att det avser obruten förpackning.

Leverans

Vi levererar med PostNord till hela Sverige. När din order är packad och utlevererad av oss skickas din beställning till närmaste utlämningsställe och du får en sms-avisering från PostNord när ditt paket finns att hämta.


Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning till att din order lämnar vårt lager. När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till PostNord som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.


Tillsammans med din leveransbekräftelse får du en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans.


Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med PostNord för att få information om din leverans. Om du däremot vill häva ditt köp på grund av leveransförseningar, kontaktas vår kundsupport.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 7 dagar. Paket som inte hämtas ut inom den tidsfristen skickas i retur till oss.


Omfattas inte av ångerrätten.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalningsmetoderna Betala direkt, Betala senare (30 dagars faktura) och Delbetalning (6/12/24/36 månader) genom deras betallösning Klarna Checkout. När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även Klarnas villkor.


Om du handlat via Klarna tidigare kommer du endast att behöva ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.


När du väljer betalningsmetoden Betala senare gör Klarna en kreditupplysning. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. Om kredit inte beviljas kommer Klarna att erbjuda betalningsmetoden Betala direkt.


Vid val av betalningsmetoden Betala senare förbinder du dig som kund att betala inom utsatt tid (30 dagar). Om betalning sker efter förfallodatum kan det leda till dröjsmålsavgifter.


För mer information eller frågor om Klarnas betalningsvillkor besök gärna www.klarna.se eller kontakta deras kundservice.


Kortinnehavarens ansvar

Kortinnehavaren ansvarar för att meddela sin bank om det skulle ske onormala aktiviteter på deras konton. Holistic har följt och gjort alla nödvändiga åtgärder utifrån PCI DSS-säkerhetskrav för att säkra säkerheten kring kredit och betalkortsanvändning. Läs mer om PCI DSS-säkerhetskrav här.


Skulle tvist uppstå kring tolkning eller tillämpning av dessa villkor så ska tvisten tolkas av och regleras utifrån de lagar som är i det land eller den stat vi bedriver vår verksamhet. Detta ska även omfattas av den icke-exklusiva jurisdiktion i det land eller stat för vårt anammande. ”Icke-exklusiv jurisdiktion” innebär att du kan skapa en fordran mot oss i en annan jurisdiktion om det föreskrivs i tillämplig obligatorisk lag.


Transportskada

Om din leverans har synliga skador ber vi dig att inte kvittera ut paketet hos utlämningsstället eftersom ansvaret ligger hos speditören så länge du inte kvitterat ut paketet.


Be utlämningsstället notera skadan på fraktsedeln och dokumentera sedan skadorna med foton där fraktsedeln är tydligt synlig. När du gjort detta vill vi att du ber utlämningsstället skicka paketet i retur och att du skickar in en reklamation till oss via mejl. Inkludera ordernummer, foton och en beskrivning av skadan. Reklamationer som inkommer efter fem arbetsdagar kommer inte att accepteras.


Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit bort emballaget ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig.


Reklamation

Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.


Din rätt till reklamation förutsätter att du så snart som möjligt efter mottagen leverans kontaktar vår kundsupport och anger följande uppgifter:


1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse, följesedel och faktura)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas reklameras

4. Anledning till reklamation


Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Holistic har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.


Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.


Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Vid defekt/skadad produkt eller felaktig leverans är det istället villkoren för reklamation som gäller.


Vid retur ber vi dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vill tillämpning av ångerrätt själv står för returfraktkostnaden och är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.


Innan du returnerar


Kontakta alltid vår kundsupport på telefon 0141-69 90 00 eller mejl info@holistic.se innan du returnerar produkter till oss. Vi behöver följande information från dig för att kunna hantera din förfrågan:


1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse, följesedel och faktura)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas returneras

4. Anledning till retur



Returen skickas till:

Holistic Sweden AB

Litiumgatan 10

602 23 Norrköping


GDPR/Integritets- och cookiepolicy

Vid beställning hos holistic.se blir du ombedd att lämna vissa personuppgifter i samband med ditt köp via Klarna. Dessa uppgifter kommer att sparas i vårt kundregister i syfte att kunna behandla dinorder, leverera och avisera dig om ditt paket. Holistic ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet dataskyddsförordningen. Genom godkännande av våra köpvillkor samtycker du till att dina uppgifter sparas.


I vår Integritets- och cookiepolicy finns detaljerad information om hur vi behandlar personuppgifter i enlighet med rådande dataskyddslagstiftning, inklusive förordningen (EU) 2016/679 (”GDPR”) samt vilka cookies vi använder.


Övrigt

Holistic följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Vid klagomål gällande ditt köp vill vi att du först kontaktar vår kundsupport så att vi kan försöka lösa ärendet, men du kan även registrera ett ärende via EU-kommissionens webbplats för klagomål gällande onlineköp.

Frågor om köpvillkor

Vid frågor eller funderingar kring våra köpvillkor ber vi dig ta kontakt vår kundsupport.

Kontaktuppgifter

Holistic Sweden AB

Litiumgatan 10

602 23 Norrköping


E-post: info@holistic.se

Telefon: 0141 – 69 90 00


Vad behöver du? Vi har vitaminer, mineraler och kosttillskott för alla typer av behov.

Holistic_icon_behov

Behov

Holistic_icon_kosttillskott

Kosttillskott

Holistic_icon_superfoods

Superfoods

Holistic_icon_experter

Digitalt behovstest

Holistic_icon_holisticsvärld

Holistics värld

Holistic_icon_favoriter

Om Holistic